• Ster_Tiguana_Hybrid_1300x260px-1-
  • Ster_Tiguana_1300x260px-1-_-1-

Aktualności

Citroen C4 Picasso już w salonach

Citroen C4 Picasso już w salonach

29 sierpnia 2013

 

Nowa “ce czwórka” jest lżejsza od poprzedniej wersji o 140 kg, ma ciekawą stylistykę, gniazdo z wejściem na 230 V, jest przestronna w środku i ma spory bagażnik. I naturalnie, jest ekonomiczny, jak zwykle u Citroena.

 

C4 był, i jest, bardzo popularnym modelem francuskiego koncernu. Czy nowa generacja pójdzie w ślady poprzednika? Czas pokaże, ale wydaje się, że wiele na to wskazuje, bo auto jest – co najważniejsze – bardzo funkcjonuje i praktyczne, a to się przecież bardzo liczy przy wyborze samochodu.

 

Lżejszy od prawie 150 kg

Jednobryłowy kompakt wydaje się mieć masywny wygląd, ale to jest złudne. Wystarczy powiedzieć, że inżynierom udało się, względem poprzednika, obniżyć masę samochodu o 140 kg. To jest bardzo dobry wynik. Mniejsza masa, to wiadomo, że i mniejsze spalanie.

Francuzi oddzielili reflektory świateł mijania i drogowych od świateł do jazdy dziennej. Te drugie są, naturalnie, w systemie LED, a ich wąskie klosze delikatnie zamykają linie szewrony (logo).

Citroen dba o bardzo dobrą widoczność z samochodu. I to jest zapewnione w nowym C4 Picasso. Kierowca ma pod tym względem duży komfort.

 

Wygodne podróżowanie

W środku jest przestronno i wygodnie. Wszystkie niezbędne informacje dla kierowcy (prędkość, obroty silnika, poziom i zużycie paliwa, zegary) widoczne są na dużym, panoramicznym, 12-calowym ekranie.

Do dyspozycji jest jeszcze jeden ekran: 7-calowy tablet dotykowy za pomocą którego można sterować funkcjami samochodu: dwustrefową klimatyzacją, mediami, nawigacją (analizowanie trasy w czasie rzeczywistym pod kątem ewentualnych utrudnień – wypadki, roboty drogowe, zatory – i ich ominięcia, w razie potrzeby, oraz wyliczenia nowej trasy), telefonem, systemami wspomagającymi prowadzenie auta – np. system kontroli martwego pola (z prawej i lewej strony, do 3 m z tyłu), system automatycznego przełączania świateł, alarm niezamierzonego przekroczenia linii (ostrzeżenie wibracją aktywnego pasa bezpieczeństwa lub siedziskiem fotela), funkcja Park Assist.

Ukryte w schowku mamy wejścia USB i jack, gniazdo 12 V, a nawet 230 V.

Z tyłu, pasażerowie siedzą na osobnych siedziskach, z regulacją w poziomie każdego z nich.

Można być zadowolonym z pojemności bagażnika. Ten pod półką ma 537 l, a jeśli ją zdejmiemy uzyskamy dodatkowe prawie 100 l.

 

C4 Picasso z systemem “Start & Stop”

Nowy C4 Picasso można wybierać między silnikami benzynowymi – 1.6 VTi 120 o mocy 120 KM, 1.6 THP 155 o mocy 156 KM, a wysokoprężnymi: 1.6 HDi 90 o mocy 92 KM, 1.6 e-HDi 90 Airdream ETG6 o mocy 92 KM, 1.6 e-HDi 115 Airdream o mocy 115 KM i 1.6 e-HDi 115 Airdream ETG6 o mocy 115 KM. Wszystkie jednostki dieslowskie posiadają filtry cząstek stałych (FAP).

Auto ma system Start & Stop z funkcją odzyskiwania energii podczas hamowania.

Atutem nowego modelu Citroena jest zużycie paliwa. Średnie spalanie dla aut z silnikami benzynowymi wynosi od 6 do 6,3 l/100 km, a z wysokoprężnymi od 3,8 do 4,2 l/100 km.

Cena tego kompaktowego modelu zaczyna się od 59.900 zł.

 

Roman Furciński, fot. Roman Furciński

Zgłoś info!

Zauważyłeś utrudnienia na drogach?
Poinformuj nas sms-em lub mailem!

603 216 702 redakcja@radommoto.pl

Może Cię zainteresować:

  • Logo Jobsora

Kontakt